COMPATRIOT AKU

Tuesday, August 23, 2011

Random Things #1

Benda ni dah lama aku nak tulis. Tapi tak tahu nak mula dari mana.

Kadang-kadang aku terfikir, kawan-kawan perempuan/muslimah aku kebanyakannya bertudung. Tak kira la tudung bawal ka, tudung siakap ka, shawl or selendang sekali pun. Tapi otak ni kadang-kadang senget. Selalu nak venture yang bukan-bukan.

Aku ambil contoh kenalan aku. Nama: Azrin binti Azizan.

Memang beliau bertudung. macam-macam jenis tudung beliau pakai. Tapi menurut otak aku yang kadang-kadang oren, kadang-kadang kelabu ni, selalunya ada 1 soalan timbul;

Macam mana rupa Azrin Azizan kalau dia tak bertudung?

Adakah pandangan aku terhadap dia berubah/tak sama sepertimana pandangan aku terhadap dia ketika bertudung?
Agak-agak rambut dia panjang ke pendek?
Agak-agak dia suka stail rambut yang macam mana?
Comel kah dia without tudung?
Errr agak-agak dia lebih hot tak?

Itu baru Azrin. Belum Nora lagi, Hidayah Zainol lagi, Suriani Hamid lagi, Wan Nur Ain lagi, Husmaisarah Aziz lagi.

Lepas tu mula la nak droll sorang-sorang. Memikirkan betapa 'graphic' nya wajah mereka mereka itu tanpa diliputi lilitan shawal belit-belit mahupun tudung biasa ni.

Inilah otak aku. Selalu pikir yang bukan-bukan.

Atau ini tandanya aku gatai nak berbini?


No comments: