COMPATRIOT AKU

Tuesday, October 18, 2011

Pelanggan MacDonalds Diserang Juruwang

Bila dua perempuan mabuk bersikap kurang ajar dan cuba menyerang seorang cashier yang memiliki 'criminal history'... maka silap besarlah perempuan dua ekor ni.

Kejadian berlaku di salah sebuah restoran McDonalds di bandaraya Manhattan, USA di mana dua orang perempuan dipercayai sedang high atau mungkin juga mabuk menyerang juruwang di kaunter McDonalds tersebut setelah juruwang tersebut mempersoalkan not 50 Dollar yang diberi oleh salah seorang perempuan itu.

Akibat tidak puas hati, ditamparnya si juruwang dan usai si juruwang berlari ke bahagian dapur, dua perempuan itu memecah masuk ke dalam kaunter dan menuju ke dapur untuk menyerang juruwang itu tanpa menyedari yang juruwang tersebut, yang memiliki rekod jenayah kerana kesalahan membunuh rakannya sendiri pada 2000 sedang menggenggam metal rod dan bersiap siaga untuk menghenyak mereka.

Kejadian ini sempat dirakam oleh salah seorang pelanggan di situ.

Akibat serangan, seorang retak tengkorak dan patah tangan, dan seorang lagi mengalami luka-luka.


Soalan sarkastik: Did they deserve it? Dua perempuan itu?

Bagi aku, laporan TV ni macam berat sebelah. Prejudis sungguh. Mentang-mentanglah juruwang tu bekas banduan. Tapi pernah dengarkah engkau frasa self defence/mempertahankan diri? Juruwang tu ada hak untuk mempertahankan dirinya dengan apa cara sekalipun tahu?

Matcham-matcham la dunia ni.


No comments: