COMPATRIOT AKU

Monday, April 22, 2013

That Feeling

That moment bila engkau tengah berjalan sambil cuci cuci mata di sebuah pusat membeli belah, dan berlalu di sebelah engkau adalah seorang perempuan yang seakan engkau pernah kenali dari arah bertentangan.

Serta-merta kau pandang dia dengan muka hairan yang cliche, eh aku macam kenal la makwe ni. Dulu gemuk sedikit, sekarang dah sedang sedang macam Song Ji Hyo dalam Running Man. Matanya bundar, wajah bujur sireh, bibir nipis dan tudung bawal. Mata bertentang mata. Dia juga berpaling memandang engkau dengan pandangan yang sama dan berkata dalam hati, eh mamat kurus kering ni. Dan engkau rasa seolah waktu diperlahankan, umpama sebuah efek slow motion di layar perak.

Tapi sayang masing masing dengan sikap fucking ego nya. Konon-kononnya malu nak menyapa. Dua tiga kali lawan pandang dengan wajah hairan, terus berpaling ke depan dan move on dengan hidup yang sedia ada sekarang.



That feeling.



1 comment:

cik Anggur said...

biarkan dia dengan kehidupan masa depan dia..yg pasti kita rencanakan kehidupan d masa depan kita..ehehhe keluarlah dr ikut byg2 lama.... ~ tu dia...ntah apa2 ja