COMPATRIOT AKU

Sunday, July 21, 2013

Baju Raya


Beli belah di pasar kemboja, Nibung Tebal.

Bukan satu, dua. Berbelas-belas helai depa sapu. Itu baru tudung.

Aku? "nani mo". Tak beli apa-apa. Tugas aku hanyalah pemandu dan tukang jaga barang.

Tak apa, sebagai sa-orang manusia yang dilahirkan sebagai lelaki, aku redho.

Tapi aku suka juga datang meneman depa. Sekurangnya ada terapi percuma. Terapi cuci mata.

Kat situ memang tempat lambakan makwe makwe dari segenap pelusuk utara. Dengan berbagai-bagai fesyen dan gaya. Kehulu kehilir cari baju raya.

Dalam satu hari pun aku boleh jatuh hari banyak kali.

So untuk mana-mana lelaki yang perlukan terapi, datanglah sini!

Ke ke ke.


Tapi yang nak datang tu jaga-jaga. Dia punya jam pagi-pagi nak ke situ memang celaka.

Bab parking pulak usah cerita.



6 comments:

MR & MRS MAKMUM said...

awainya shopping !

Aizuddin Azmi said...

geng2 teruna boleh cari calon kat sini kot? hehe.. ;)

H Y D E said...

@MR shopping lambat-lambat is sooo yesterday :)

H Y D E said...

@Aizuddin Azmi boleh. try datang dan tengok dulu. hahaha

fRaMe+LenSeS said...

pehpehpehhh~~~

アヌム said...

beli beli beli hihi