COMPATRIOT AKU

Monday, March 22, 2010

Teori Konspirasi

Tahu ape itu konspirasi teori?

Entri wikipedia:
"Conspiracy theory is a term that originally was a neutral descriptor for any claim of civil, criminal or political conspiracy. However, it has become largely pejorative and used almost exclusively to refer to any fringe theory which explains a historical or current event as the result of a secret plot by conspirators."

So kenapa saya tetiba datang idea nak menulis pasal konspirasi teori ni? (sebenarnya silap, disebut teori konspirasi dalam Bahasa Melayu).Hmmm....kadang-kadang terfikir juga kenapa tidak saya kongsi sedikit sebanyak mengenai benda-benda ni dengan pembaca
(walaupun tak rame 'readers' blog ku yang tak seberapa nieh/tak macam@setanding mikro_kokus punya blog eh).

Banyak cerita yang menarik kalau nak diceritakan mengenai teori konspirasi ni. Contohnya pernah dengar perkataan 'New World of Order'? DTV Transition? Wabak-wabak penyakit seperti Aids & SARS yang dikatakan dicipta? kenal siapa itu Rothchilds family? Rockafella? Protocols of Zion? Ura-ura yang kurang menyenangkan pasal tahun 2012 ni? Hahaha tu la yang buleh saya cakap.....

Sebenarnya saya percaya our mind had been controlled (cheewah speaking!). Terpulang la ikut pandangan seseorang. Sape penah tengok siri 'The Arrivals' mesti lebih memahami ape yang saya cakapkan ni. Yang belum tengok, boleh tengok kt YOUTUBE..siap ada subtitle B. Melayu lagi. Best owh crita tu. Sila layan.

No comments: