COMPATRIOT AKU

Thursday, December 08, 2011

Manusia

Manusia ini bebal.

Kita setuju. Mereka bangkang.

Kita iyakan. Mereka tidakkan.

Kita senyum. Mereka masam.

Kita laksanakan. Mereka racunkan.

Kita nak bantu. Mereka? Dengan sombong angkuhnya menghina.

Siapa kita semua?

Notes: Tak perlu berasa bagus bangga dengan apa yang kau ada. Sekali Allah tarik, kau nak kuntum senyum pun hilang kuasa. Raja sekalipun boleh jadi hamba.

P/s: Ini peringatan untuk diri sendiri jua.


7 comments:

fRaMe+LenSeS said...

Btoi sahabat. Kita manusia ja. X bkuasa. Tp blagak bkuasa.

Afiq Ah said...

alhamdulillah aku tidak begitu.

♥yaya budak suka embun♥ said...

kat sini ramai yang camtu...depa tiap2 sem dekan, pandang kita ni sipi2 ja..kadang2 rasa nk doa biaq allah tarik balik nikmat depa dapat tu..tapi x baik la kan camtu...redha ja..

Nora_Aniza said...

segalanya milik Allah..dia berhak memberi dan mengambil semula..

deen azmee said...

hurmmm.. macam tu la manusia bro.. cuma kita jangan terlalu mendongak ke langit sgt.. sesekali kena tunduk ke tanah jua.. hidup ni ada pasang surut.. umpama roda.. sekejap di atas sekejap di bawah.. huhu~

Nurarnida Sabrina said...

normal.

kiera'sakura said...

tue la sikap manusia, mudah bangga diri..

dan kita sbg yg terdekat dgn dia, adakalanye perlu tarik die trun ke bawah balik.. klu dah usaha die ketegaq jugak xpe la.. jnji kte dh usaha... :)