COMPATRIOT AKU

Saturday, December 31, 2011

Selamat Tahun Baru 2012: Sedikit Coretan

Gambar sekadar hiasan.

Tahun 2011 bagi aku? Tiadalah yang memberangsangkan sangat.

Ringkasan:

Mengakhiri 2011 ini sebagai seorang bujang yang foreveralone.

Kembali menjadi seorang pelajar/pelombong ilmu.

Dan yang paling terang, masih banyak poin poin di wishlist tahun lepas yang tak tergapai.

Rasanya, tahap keyakinan dalam diri dah up sedikit-sebanyak berbanding tahun sebelumnya.

'Dia' makin aku lupakan. Little by little. Kini sudah genap 2 tahun ia berlalu.

Kehilangan beberapa orang sahabat. Tapi diperkenalkan lagi dengan ramai kenalan baru dalam aliran hidup ini.

Moga yang terkini dapat dikekalkan, dan yang terdahulu dapat dikembalikan. Amin.

Moga tahun baru ini, lebih baik dari yang sebelumnya. Amin.

Dan moga impian aku yang kecil-kecil ini tercapai. Kebahagiaan. Amin amin amin.

Buat yang pernah terasa, aku minta maaf atas kebiadapan, kekasaran dan kecelakaan diri ini, yang secara statistiknya adalah anak nombor dua dalam keluarga, yang agak pantas panas baran, yang amat memegang prinsip 'perasaan aku dahulu, orang lain dikemudiankan'.

Moga tiada prejudis yang berpanjangan dalam diri kita.

Kan mudah, jika segala permasalahan mampu dilenyapkan dengan hanya satu panggilan telefon. Bagai adegan di iklan Telekom Malaysia satu ketika dahulu.



8 comments:

Ana Syanaz said...

Alldabest bro!!always here as a friend :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

semoga mencapai apa yg diinginkan dan menjadi seseorang yg lebih baik dari sebelumnya..

p.s: GK minta maaf juga kalo ada salah dan silap sama ada sedar atau xsedar

fRaMe+LenSeS said...

Gembira dpt knai ang bro. Dari pesbuk smpi jmpa la. Jg diri bbaik. Mdoakn kbhgiaan ang.

Cik Puce said...

mudah2an segala yang dihajati tu tercapai..wish u best of luck friend! =)

Kira Sakura said...

rase mcm kami dh drop komen.. blm erk? huhuhuhu

semoga tautan antara kita semua akan kekal hingga ke jannah.. sonok kenal ngn ampa :)

Udin said...

errrr.. aku rasa penah komen sebelum ni.. hurmmm.. takpe la.. btw selamat tahun baru encik hyde.. hehehe.. ;)

juicy X said...

itu pantai merdeka, tapi dia sapa?

Unknown said...

gud luck encik hyde