COMPATRIOT AKU

Friday, March 16, 2012

Keluhan Hari Jumaat

Kelmarin adalah hari pertama tanpa rakan-rakan dari EOTM. Semuanya dah terjun ke alam praktikal, dan menanti peluang pekerjaan yang terhidang di luar sana.

I feel bored already. Jenguk ke kelas sebelah; kelas yang selalu aku singgahi. Nak borak-borak kosong dengan Afiq Kamaruddin. Kacau Dayah Ahmad. Usik Punitha Gunasekaran. Sembang perkara tak berfaedah dengan Dell Le Leana. Tapi situasi bilik itu gelap. Sunyi. Kosong. Ya, realitinya diorang dah takde pun kat situ. Aku? Masih macam orang yang kabur akal. Masih tak dapat terima perpisahan ini.

Kawan, I miss you all mehhh!

Tertulis di bahagian atas whiteboard di kelas MM, di hari pertama tanpa memember dari kelas EOTM yang menjadi kembar kepada kelas MM selama ini. Semuanya suram. Monyok. Perhimpunan pagi kelmarin, yang mana aku sebagai MCnya, dah macam mejelis berkabung, tahu?


Harap kesunyian ini tak berpanjangan. Aku benci perpisahan.

Photobucket



No comments: