COMPATRIOT AKU

Friday, August 20, 2010

Tikus Gergasi Ditemui Dalam Rumah Di England

BRADFORD, England - Penduduk di kawasan kediaman Ravenscliffe di sini mengadu kepada pihak berkuasa Britain mengenai kemunculan spesies tikus bersaiz gergasi ditemui di dalam rumah mereka, lapor sebuah akhbar semalam.

Seorang penduduk, Brandon Goddard, 31, mendakwa, dia berjaya menembak mati seekor tikus itu yang sepanjang 76 sentimeter (sm).Namun dia kemudian mendapati terdapat beberapa lagi ekor tikus yang masih bebas berkeliaran di kawasan kediaman mereka.

Jiran Goddard, Julie Briggs berkata, dia dan suaminya, Andrew Denton, 24, pernah mendengar bunyi tikus itu bergaduh di sebalik dinding rumah mereka sambil kejar-mengejar seperti perlumbaan kereta. Masalah itu dilaporkan kepada seorang pakar di Persatuan Mamalia Britain, Laura Drake yang datang menyiasat ke kawasan kediaman tersebut.

Dia menganggap tikus itu mungkin coypu, sejenis rodensia dari Amerika Selatan dan sering dirujuk sebagai tikus gergasi. Katanya, haiwan itu sudah pupus di Britain lebih 20 tahun lalu namun menegaskan adalah tidak mustahil keturunannya masih wujud manakala Presiden Kelab Tikus Yorkshire, Colin Arundel berkata, tikus tersebut mungkin gemuk kerana mendapat banyak sumber makanan. (sumber: Kosmo!Online)

* * * * *
Tengok saiz tikus tu... bapak besar gila! Macam anjing pulak saiznya.

Dasyat betul... kalau rumah enchik hyde™ ada menatang pengotoq besar macam tu... KOMPOM lari dah...haha...bukan apa...nak elak bahana penyakit kencing tikus tu~

14 comments:

zulkbo said...

salam..
alahai..besonya
ada juga presiden
kelab tikus yek?

hudhud said...

gila besar wehhh. i pindah umah trs kalau cmni haha

suffer8zine said...

gaban beso, tikus ni makan ayam seko pon leh ni

NiZaM Limited said...

perghh..besau gilakk itu tikus..bleh buat binatang peliharaan nih..erkk..!!

skali skala meh la terjah blog saya plak ye..=)

H Y D E said...

@zulkbo

salam...

tu lah...besaq gila...
presiden kelab tikus ada kt engurland rupanya...

H Y D E said...

@hudhud

huhu gerun tengok saiz dia kan..

H Y D E said...

@suffer8zine

lebih dari ayam seko pon dia bleh ratah sedara.. haha

H Y D E said...

@NiZaM Limited

binatang peliharaan? boleh... sanggup tak sanggup je...

InsyaAllah akan ku terjah blogmu~

. tikah syirah . said...

woaahh !
interesting !
besar gila !

Eel said...

apakah???
haha, raja segala tikus1

noor afzan said...

pergh..besor betul.

najihah sahami said...

huk2...xsuke tikus...xsuke..xsuke....

H Y D E said...

@. tikah syirah

huhu... mmg teramatlah besar..cam x logik pulak

H Y D E said...

@Eel

mmg raja pon...geli betoi