COMPATRIOT AKU

Wednesday, March 05, 2014

Sedih, Penat, Lega, Bahagia

awal pagi tadi, ketika aku duduk duduk sementara menanti kelas bermula di lobi universiti, otak tiba tiba melayang terkenangkan saat kenduri perkahwinan kenalan belog aku, Naqiah Othman beberapa bulan lepas.

waktu kami semua sibuk bergambar kenangan dengan berbagai macam posisi bersama Naqiah, suami beliau tenang bersandar di kerusi sambil memerhatikan gelagat kami semua bersama isterinya. pada hemat aku, mungkin dia kepenatan dan agak segan dengan gelagat kami semua yang agak gila gila. dan terpandang di ekor mata aku waktu itu, matanya kemerahan, dan air matanya berkaca di kelopak mata. nyata tergambar satu ribu macam perasaan yang entah aku pun tak mampu nak telaah di wajahnya.

mungkin air mata bahagia. mungkin juga air mata lega kerana penantian beliau untuk mendirikan masjid, menyempurnakan sunnah dan berpasangan dengan seseorang yang dicintai sudah berakhir.

sungguh, dengki pula aku melihatnya. ini buat aku terfikir, bila pula aku mampu merasa sedih, penat, lega dan bahagia sebegitu?

time will tell.



posted from Bloggeroid

2 comments:

cik Anggur said...

jangan risau..insyaAllah smpi masa yg betul2 benda tu akn dtg & sekejap ja akn selesai....penat mmg terasa namun hasil yg kita akn dpt lepas tu tak trhingga.... :) dun worry be happy...enjoy sepuasnya idop zaman bujung nie bro !

Zai Zamree said...

Insyaallah...bahagia itu pasti datang....lani buat yg tbaik utk diri sndiri n kuarga dl...jg diri kt sana elok2 k