COMPATRIOT AKU

Saturday, February 26, 2011

Aiskrim Dari Susu Ibu : Siapa Nak??

Aiskrim berperisa susu ibu kini boleh diprerolehi di sebuah restoran di London.

Aiskrim itu, yang dinamakan Baby Gaga, boleh dinikmati di sebuah restoran di Covent Garden, London dengan harga £14.

Dessert istimewa ini dibuat melalui proses mencampurkan susu ibu yang telah dipasteur dengan Madagascan vanilla dan lemon zest sebelum dibekukan menjadi aiskrim. Susu itu diperolehi daripada penderma yang dibayar £15 untuk setiap 10 oz cecair tubuh mereka.

Penciptanya Matt O'Connor berkata, "Baby Gaga memiliki rasa lembut dan creamy. Anda patut mencubanya. Tiada siapa pun pernah mencipta resepi aiskrim yang luar biasa sejak seratus tahun yang lalu. Kini kami mahu memberikan kelainan terhadap perisa aiskrim ini."

"Sesetengah orang yang mendengar mengenai aiskrim ini mungkin berkata, yuck! Tetapi sebenarnya ia asli, organik dan sangat natural. Saya baru sahaja menikmati Baby Gaga ketika waktu pagi tadi dan rasanya sangat menarik."

Matt O'Connor juga menegaskan aiskrim Baby Gaga akan terus disertakan di dalam menu restorannya selagi bekalan susu ibu mencukupi.

Baca selanjutnya SINI

********** 

Sound like yummy.... LOL

Dear readers, mahukah anda mencubanya jika diberi peluang. Bagi aku tak kot, sebab susu ibu hanya patut diminum oleh BAYI sahaja, bukan golongan adults kepala otak biru macam kita. Tapi kalau sumber "breast milk" tu datangnya dari ibu seperti gambar dibawah macam mana pula ya?
 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Nak ker? (n.n)

No comments: