COMPATRIOT AKU

Monday, February 28, 2011

Szczesny Oh Szczesny.. Kata Orang Dia Yang Lebih

Wojciech Szczesny adalah pemain Arsenal yang beraksi sebagai goalkeeper. Dia juga seorang pemain football yang suka ber"tweet-tweet". Ini antara tweet beliau selepas pertahanan Chelsea, Ashley Cole gagal menyempurnakan sepakan penalti untuk Chelsea sekaligus mengakibatkan Chelsea gagal mempertahankan kejuaraan Piala FA england yang dijuarai Chelsea musim lepas :



So apa yang berlaku?

Semalam, berlangsungnya perlawanan akhir piala Carling dia antara Arsenal v Birmingham City di stadium Wembly. Arsenal diletakkan selaku pasukan pilihan untuk menjuarai piala Carling ini memandangkan Arsenal adalah antara pasukan utama di england. Perlawanan ini amat penting, memandangkan jika arsenal menang, maka tamatlah penantian Arsenal yang sudah 6 musim tidak pernah memenangi sebarang piala walaupun mereka tergolong di antara pasukan utama di EPL. Apa guna bergelar TOP TEAM jika satu habuk pun tarak selama 6 musim kan?

Birmingham bermula baik di separuh masa pertama dan memperoleh gol awal menerusi Nikola Zigic pada minit ke-28. Namun begitu Arsenal menyamakan kedudukan menerusi Robin van Persie sejurus sebelum half-time. 2nd half, Arsenal bermula dengan lebih baik dan berpeluang menewaskan Birmingham. Namun kedudukan still terikat 1-1 dan kelihatan seperti perlawanan akan dilanjutkan ke masa tambahan sebelum drama ini berlaku:


Interesting kan? Full of drama mind you... Akibat cakap banyak di twitter sebelum ini, laman twiter beliau seperti kena bom, full of troll:






...dan banyak lagi. Ada yang lebih teruk pun ada. Dan ada juga tweet yang positif (of course la dari Arsenal fan kan).

Until now Szczesny masih mendiamkan diri. Mungkin itu langkah terbaik selepas cakap besar sebelum ini memakan diri sendiri. Apapun Ashley Cole pasti boleh tersenyum seketika :

Photobucket


Notes : Talented goalkeeper, shame he's so big mouth. Lesson learned. Kalau nak tweet, learn from king Rio Ferdinand lah...

No comments: