COMPATRIOT AKU

Wednesday, February 16, 2011

MWC 2011 - Phone Khas Untuk Facebook Dari HTC

Sekarang ni di Barcelona, Spain, sedang berlangsungnya exhibition handset paling famous di dunia yang dianjurkan setiap tahun, Mobile World Congress. Ianya menjadi tempat bagi para pengeluar mobile phone utama dunia seperti Nokia, LG, Samsung dan lain² lagi untuk memperkenalkan line-up model terbaru keluaran masing² yang akan dilancarkan sepanjang tahun ni. Kiranya diorang akan reveal la henset mana yang akan available di pasaran untuk costumer sepanjang tahun 2011. Sebab tu la MWC ni sering dianjurkan setiap bulan febuari. So Blog Enchik Hyde™ sekadar nak share dengan para readers semua pasal gadget baru ni.

HTC Salsa (kiri) & ChaCha


HTC Salsa


HTC Salsa menggunakan OS Android 2.4 Gingerbread (wow) dengan Facebook button for instant access. Skrin 3.4" HVGA (480x320) resolution. 5MP auto-focus camera with LED flash. 600 MHz processor, 512MB RAM, Wi-Fi, GPS, and Bluetooth.


Nak kata lebih tak taulah ya. Here's the official promo video untuk HTC Salsa.



HTC ChaCha


Menggunakan OS Android 2.4 Gingerbread dengan Facebook button for instant access.Dilengkapi dengan full QWERTY keyboard ala² BB, tapi skrin memang touchscreen type bersaiz 2.6". So ada 2-dalam-1. Keyboard ada touchscreen pun ada. 600MHz processor. 5Mp camera with LED flash. Wi-Fi, GPS, and Bluetooth.

Yang bestnya pasal henset ni... sebab phone ni khas untuk FB addict kot. Basically everything Facebook-related. Nampak button FB biru kat bahagian bawah phone² nie? Memang ada kegunaan. Let say korang snap pic, then hit FB button tu & instantly terus upload ke FB korang. Senang kan?

Tapi agak² available kat pasaran Malaysia tak? Kalau ada, kaki² FB ni boleh la pakai HTC pulak :)

No comments: