COMPATRIOT AKU

Tuesday, March 15, 2011

Ketagih Alkohol Di Usia 3 Tahun!!


Berlaku di Britain. Seorang kanak² (dalam bahasa inggerisnya 'toddler') dilaporkan sedang dirawat di hospital akibat ketagihan alkohol a.k.a alcoholism.

Kanak² yang tidak didedahkan namanya itu dikhabarkan telah diberi minuman keras selama 6 bulan berturut-turut dan menderita simptom kemurungan & tekanan perasaan akibat kesan daripada minuman keras itu.

Dia adalah diantara 13 orang kanak² di bawah umur 12 tahun yang didiagnosis mengalami ketagihan alkohol oleh Yayasan Heart of England NHS di antara tahun 2008 hingga 2010.

"Di usia semuda 3 tahun, kanak² ini mengalami ketagihan arak. Ini adalah kes yang sangat membimbangkan." Satu kumpulan kesedaran alkohol Drinkaware mendakwa ketagihan alkohol di usia muda boleh merencatkan perkembangan otak kanak².

Bulan lepas, seorang kanak² dari Dundee, Scotland berusia 9 tahun baru sahaja dikenalpasti sebagai alcoholic paling muda di Britain.

Sumber: The Sun
***************

3 tahun dah alcoholic is insane. Ni semua salah parents kanak² ni. Tak mungkin 3 tahun dah reti curi² minum arak ye tak? Apa motif parents budak ni bagi arak kat anak diorang? Dah gila kot. Sympathy to this young kid. Mangsa keruntuhan masyarakat di zaman sekarang~

No comments: