COMPATRIOT AKU

Monday, October 24, 2011

Stress.



Gambar yang bakal menghantui diri aku sepanjang minggu ini.

"Fergies worst ever defeat at United"... "Rant/knee jerk"... "The really annoying thing"... antara thread yang sedang hangat di RedCafe sekarang ini. Oh, mahu sahaja aku klik di link dan baca. Tapi bukanlah satu idea yang baik, melawat forum popular milik peminat-peminat sebuah kelab bolasepak bernama Manchester United FC yang ketika ini masih meltdown seolah-olah diragut maruah bila dihenyak musuh setempat mereka 6 gol berbalas 1. Rasa marah ada, rasa bengang ada, semua bergaul dalam otak. Pemain seolah hilang mentaliti mahu menang. Hilang nafsu berjuang bermati-matian. Dan akhirnya lentok bagai dirogol di lubang anal. Kini aku faham akan perasaan penyokong Arsenal, ketika mana kelab yang mereka sokongi dibedal Manchester United 8-2 beberapa bulan lepas. Dan ini lebih sakit. Percayalah, kalah di kandang sendiri, di tangan eternal enemy memang lebih pedih dari tewas dibelasah di tempat lawan.

Lupakan sebentar RedCafe.net. lupakan sebentar Soccernet. lupakan sebentar reaksi direct dengan penyokong yang memusuhi rejim Sir Alex. Baik di fesbuk, baik juga secara berdepan-depan. Ya, ini lebih baik buat diri aku. lebih baik untuk mental health aku.

Nasiblah aku bukan warga Ingurland. Bayangkan stress yang dihadapi, dengan kekalahan teruk sebegini. Esoknya kau bakal ke tempat kerja. Bakal ketemu dengan bos yang menyokong Manchester City, dan rakan rakan sekerja yang memang fan Liverpool dan Chelsea. Menahan haramjadah yang bakal dibahankan di tempat kerja sepanjang hari. Berikutan kekalahan ini. Perit tahu tak babi?

Kau sokong Manchester United, kelab yang standardnya sepanjang masa tinggi.. Bila situasi kekalahan teruk ni terjadi. Maka pandai-pandailah hadapi. Ok?

Eh, emo melampau pulak aku kali ni. Kikikiki

Notes: Sebenci-benci aku pada Manchester City, ada satu pemain di City yang betul-betul aku kagumi.... David Silva. Beliau memang midfielder yang class.


No comments: